۱۳۸۷ دی ۲۳, دوشنبه

مراسم عاشورا و بهاییان





بهایی ستیزی دارد جنبه های تازه پیدا می کند! تا کنون بهایی ها وابسته رژیم پهلوی، و مسئول هر بدی و تلخکامی در ایران پیش از انقلاب اسلامی معرفی می شدند؛ تازگی ها هر ملّا یی هر چه را در ایران امروز، درزیر حکمفرمایی وسیطره جمهوری اسلامی نا پسند می بیند، کار بهایی ها می داند!

در چند روز اخیر شاهد دو اظهار نظر حیرت انگیزبودیم. ابتدا خبر گزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه اصفهان، اعلام کرد که آيت‌الله «طباطبائی»، امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته كه در ميدان امام‌خمينی اصفهان برگزار شد، اظهار نظر نموده که " امسال در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسين(ع)، بسياری از رفتارهای ناشايست كه اين مراسم را زير سؤال می‌برد، كمتر ديده شد و بسياری از آداب كه از زمان قاجار و پس از به‌وجود آمدن فرقه بهاييت در اين‌گونه مراسم بدعت‌گذاری شده بود، كم‌رنگ‌تر شده است." دو روز بعد که همین امروز باشد، خبرگزاری ایسکا نیوز باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران گفتگویی با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کشانی، عضو شورای مرکزی انصار حزب الله منتشر کرد که طی آن حضرت حجت الاسلام یا بقول ایسکا، "کارشناس امور دینی،" با ذکر اینکه "بهترین راه برای اضمحلال و ازبین بردن ارزش های دینی در حادثه ای مانند واقعه عاشورا که با مبانی بلند اسلامی و معارف دینی ارتباطی تنگاتنگ دارد همان بی محتوا کردن این آیین ها و عزاداری هاست،" با اطمینان اعلام کرد که "بخش عمده آسیب ها یی که در دهۀ اخیر وارد نوع مداحی ها و عزاداری ها شده، هدفمند و برنامه ریزی شده است و بی شک بهائیّت و سرویس های جاسوسی سیا در آن تأ ثیرعمده دارند."


واقعاً باید گفت، "حیرت اندر حیرت آمد اندر این قصص." از طرفی، تکرار یک همچنین حرف تازه ای، با فاصله دو روز، گویای این است که در زمینه بهایی ستیزی در ایران نوعی برنامه ریزی و هماهنگی مرکزی، و مطابق با اوضاع روز وجود دارد. از طرف دیگر، این هماهنگی خیلی دقیق نیست: یکی ریشه "رفتار های ناشایست" در عاشورا را به زمان زاده شدن آیین بهایی در ایرا ن عهد قاجار نسبت می دهد، و دیگری" آسیب" های وارده توسط بهاییان در این باره را در دهۀ اخیر می داند! طرفه تر از همه این که این گپ و گفت ها در وقتی دارد صورت می گیرد که دو زندانی بهایی در شمال ایران به خاطر شرکت نکردن در عزاداری های عاشورا تنبیه می شوند (خبرش را اینجا بخوانید).

نه امام جمعه اصفهان روشن کرد که چگونه بهاییان در عهد قاجار نقشی در "بدعت" های عاشورا داشته اند، و نه خبرنگار " باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" به حکم روزنامه نگاری و دانشجویی، در پی جستن پاسخ این سئوال بود که چگونه در دو دهۀ اخیر بهاییان در "بی محتوا کردن" عزاداری میلیون ها شیعۀ ایرانی نقش داشته اند. نه این پرسید و نه آن گفت، چرا که هر دو نیک می دانند بیهوده و بی پایه می نویسند و می گویند. هر دو می‌دانند که آن چه می‌خواهند خراب کردن نام بهایی است، دیگر این کار چه جور انجام شود، و وصلۀ مربوطه چقدر نچسب باشد فرقی نمی کند.

شاید هم حضرات می دانند که در آثار بهایی از ائمه شیعه کلاً و امام حسین به ویژه، با عشق و احترام بسیار یاد شده، و بهاییان زیارت نامه مخصوصی برای امام حسین دارند که در نهایت لطافت معنی است ( اگر در خارج از ایران باشید، می توانید متن این زیارت نامه را در اینجا بیابید. در ایران این سایت البته فیلتر شده) . به گمان من، بعید نیست از ترس تأثیر این زیارت نامه در قلوب شیعیان واز وحشت اینکه ایرانیان دریابند که برخلاف آن چه علمای دینی شان به ایشان نمایانده اند، بهاییان با ارزش های اسلام راستین در هماهنگی اند، این دروغ عجیب بافته شده است.

این نسبت دادن ریشه آداب جاری عاشورا به بهاییان در حالی است که بهاییان حتی درسالگرد خاتمه حیات پیامبر خود، و سالگرد روزتیره ای که سیّد باب در سربازخانه تبریزگلوله باران شد، آرام و پر سکون سوگواری می‌کنند. بهاییان به حکم دیانت خود در مرگ افراد خانواده و دوستان خود نیز از "جزع و فزع" بازداشته شده اند. جلسات تذکر بهایی (جلساتی که برای درگذشتگان می گیرند) شاهد این مدّعاست. این جلسات به دعا خواندن و تفکّر می‌گذرد، تفکّر در اینکه، بر ما همان خواهد رفت که بر این متوفی که بر سوگ او نشسته ایم. اگر بهاییان مشتاق اشاعه چیزی در میان هموطنان خود باشند، این گونه تفکّری است. رواج قمه زنی را به ایشان نسبت ندهید!

۲ نظر:

elyas_angel گفت...

سلام
کاش در دنیای امروز از مسلمانان واقعی هم میشد دفاع کرد
همان مسلمانانی که چند تاشون وقتی تو تهران جهت مراسم عاشورا آمده بودند بعضی بی دین ها که هیچ تعدادی از اهالی فرقه بهاییت هم با آنها همکاری کردند و عزاداران را لت و پار کردند
حالا خدا باعث و بانیشون رو ......

elyas_angel گفت...

در مورد محتوای این فرقه مطلب بیارید