۱۳۸۷ دی ۲۵, چهارشنبه

مبارزه با بهائیان چه هدف‌هایی دارد؟





مقاله زیر از مجله پیام بهایی شماره 350، ژانویه 2009 نقل می شود:




روشی که جمهوری اسلامی از سال گذشته در مبارزه با بهائیان در پیش گرفته هر روز چهرهء تازه‌ای از خود نمایان می‌سازد و بُعد جدیدی از تحریک، توطئه، تفرقه‌افکنی و حق‌کُشی را به نمایش می‌گذارد.
یکی از ابعاد سیاست بهائی‏ستیزی این است که آرامش فکری و روانی را از افراد جامعه بگیرند و آن را با موج‌های پیاپی تهدید و ستم فرسوده سازند. زندان کردن بهائیان به مدت‌های کوتاه و بلند، دادن حکم‌های زندان تعزیری و تعلیقی به بهانه‌های پوچ، اخراج دانشجویان بهائی از دانشگاه‌ها، بستن کارگاه‌ها و مغازه‌های بهائیان و تشکیل سمینارهای ضد بهائی برای ایجاد محیط منفی در اطراف آنان از نمونه‌های این مبارزه است. یک نگاه به فهرست وقایعی که در ماه پیش در ایران رخ داد، شیوه‌های این مبارزه را روشن می‌سازد.
از تازه‌ترین ”اختراعات“ اینان در بهائی آزاری نمایشی است که اخیراً در سمنان بر صحنه آورده‌اند، تا در صورت موفقیت در شهرهای دیگر نیز تکرار نمایند. سناریوی این نمایش به این شرح است: ابتدا یک روزنامهء محلّی خبری از فعالیت شدید بهائیان سمنان چاپ می‌کند و به مقامات امنیتی، نظامی، قضائی، بسیج، پاسداران و ستاد نماز جمعه، که دست روی دست گذارده‌ و از این خطر بزرگ! غافلند هشدار می‌دهد (بدون آنکه توضیح دهد این فعالیت چه بوده و خطر چیست). پس از چند روز آقای حجّة الاسلام انجوی شیرازی مؤسّس کانون ضدّ بهائی رهپویان وصال شیرازی، سراسیمه از شیراز به سمنان وارد می‌شود و در سمیناری به معرفی دین بهائی می‌پردازد. صورت ظاهر کار "مبارزهء علمی" با بهائیت است امّا در واقع همان تهمت‌ها و حرف‌های بی‏منطق همیشگی تکرار می‌گردد. داستان به اینجا ختم نمی‌گردد. سحرگاه روز بعد، در حالی که هنوز مردم در خوابند مأموران مسلح سپاه و بسیج به منازل بیست خانوادهء بهائی که سال‌هاست در سمنان ساکن هستند و آزارشان به موری نرسیده می‌ریزند و در مقابل چشمان خواب‌آلود و حیرت زده چند زن و بچه، چون قشون فاتحی که به دژ تسخیر ناپذیری دست یافته باشد، با خشونت و تهدید و بی‏ادبی مدارک جرم را که دلیل توطئهء بهائیان بر ضد امنیت عمومی است از گوشه و کنار اطاق‌ها جمع‌آوری می‌کنند و خارج می‌گردند.
مدارک جرم تفنگ و مسلسل و بمب و نارنجک نیست، شبنامه و فحش‌نامه و تفسیرهای سیاسی ضد حکومت نیست، بلکه آثار بهائی است که در آن جز از روحانیت و محبت و صلح و برادری چیزی نیامده است. این حرف‌ها را جمهوری اسلامی جرم بشمار می‌آورد و آگاهی بر آن را قیام علیه امنیت ملّی می‌داند!
جامعهء بهائی سمنان فعالیت خاصی نداشته و جلسات مخفیانه و آشکاری بر ضد رژیم بر پا نکرده که مقامات امنیتی بخواهند اینگونه روی آن برنامه‌ریزی کنند. تنها خصیصهء آن جامعه کوچکی و جمع و جور بودن آن بوده که به مأموران امنیتی امکان دهد به خیال خود، ضمن ایجاد وحشت و اضطراب در میان بهائیان آنجا، تکرار آن یورش را در شهرهای دیگر نیز مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.
هدف دیگر آنان، با تکرار این فجایع در سراسر ایران اینست که توان تحمل جامعه را بسنجند و ببینند بهائیان تا چه حد این همه خشونت و بد رفتاری و ظلم را تحمل خواهند کرد. تا به کی ساکت خواهند نشست و تا چه زمان راه و روش محبت بهائی را ادامه خواهند داد؟ می‌دانند خشونت خشونت می‌آورد، دروغ دروغ می‌آفریند، نامردمی زایندهء نامردمی است. امیدشان آن است که آثار این تغییر را در جامعه ببینند، سلاح اخلاق و صفات انسانی را از دست بهائیان بگیرند و این امتیاز را از ایشان سلب نمایند. رفتار و ادب و امانت‌داری و صداقت بهائیان حربهء کارآمدی است. هم‌میهنانشان ایشان را بخاطر همین صفات می‌ستایند و در کنارشان ایستاده‌اند. اخلاق بهائی سپری است که جامعه را در مقابل این همه ظلم حفظ نموده است. می‌خواهند این سپر را با ضربات بی‏رحمانهء ستم متلاشی سازند. آنگاه نابود ساختن جامعه آسان می‌شود.
ای کاش کسی به آنان می‌گفت که این جامعه 160 سال زیر تهدید و فشار و زندان قرار داشته، هزاران شهید داده و همواره این بیان مبارک حضرت عبدالبهاء را، که با شیر مادران فداکار بهائی در جان بهائیان عجین شده، راهنما و هادی زندگانی خود نموده است:
. در موارد بلا صابر باشید و در اشدّ ابتلا ساکن و ساکت. هر دمی صد هزار جفا بینید آزرده مشوید و دلتنگ مگردید. به خیرخواهی پردازید و بدخواهان را نوازش نمائید... هر کس به شما ظلم و جفا کند البته مهر و وفا نمائید، اذیت نماید رعایت کنید، بدگوئی کند ستایش نمائید، تکفیر کند تکریم نمائید، طعن و لعنت نماید نهایت ملاطفت اجرا دارید.
این است تنها سلاح بهائیان که هیچ حربهء جانکاهی به آن کارگر نیست. ■
ب. ن.



۲ نظر:

http://thedayunique.blogspot.com/ گفت...

عزيزتي أمل
مجهود رائع-أيدك المولى الحنون لخدمة أمره المبارك.
تحياتى لك
راندا
randa9992001@gmail.com

دلاور گفت...

من شيرازيم.ديشب يعني شب عيد غدير آقاي انجوي نژاد در شيراز اعلام كرده است كه در سمنان هرچه هل من مبارز طلبيده براي مناظره با بهاييان هيچ كس اعلام آمادگي نكرده است. چرا؟
اگر بهاييت راست ميگه چرا مناظره نمكنه؟